onsdag den 2. november 2011

Amagerhylde


Jeg har været på maskinsikkerheds-kursus på Skolen for Materiel Design ( tidligere sløjdskolen) og lært at betjene båndsav, afretter, tykkelseshøvl og rundsav. Det var virkelig en øjenåbner for mig, der meste er kendt med tekstile materialer og de maskiner, der retter sig mod den form for forarbejdning. Så det var sjovt at flytte ind i den verden.
Mit selvvalgte projekt blev denne amagerhylde, der som udgangspunkt var inspireret af Ole Jensens design, "Collect shelve", der forhandles af Normann Copenhagen.

Min amagerhylde er en blanding af en traditionel én af slagsen og en sættekasse. Det er en ligesidet trekant, hvor siderne er 60 cm lange, med et par hylder og en løs ekstra kasse. Konstruktionen gav mig mulighed for at afprøve forskellige samlinger, samt at skære fjer og not, samt regne en del på vinkler!
Efterfølgende er den blevet malet med "Hot love" fra Flügger.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...