onsdag den 16. november 2011

DIY: Stjerne med 20 spidser

Så lykkedes det at lave en stjerne med 20 spidser, bygget op af en såkaldt ikosaede, altså en form, der består af 20 ligesidede trekanter. Fremgangsmåden er den samme, som når man arbejder udfra en oktaede, altså en form der består af 8 ligesidede trekanter. Se beskrivelsen her.
Jeg har brugt de samme størrelse skabeloner, ( hvor udgangspunktet var en ligesidet trekant med en side på 8 cm ) blot skulle kernen sættes sammen af 20.

Stjernens kerne af 20 ligesidede trekanter

Det kan være lidt svært at se formen på billedet, men her kan man få et godt overblik over de platoniske legemer og deres konstruktion.
Stjernespidserne samles og limes på, som ved oktaeden, dog skal man være lidt mere præcis, når man limer på.
Når stjernen er samlet har den en diameter på ca 35 cm.

3 kommentarer:

  1. Den er virkelig flot og gennemført! wow...

    SvarSlet
  2. Hov forresten. Kender du Nuno Magazine? De fokuserer specifikt på at inspirere til recycling/upcycling osv. Nu har jeg jo ikke fulgt din blog så længe, men tror måske du vil finde det spændende?

    Jeg har info om dem på min blog lige nu (med en give away også).

    KH tina

    SvarSlet
  3. wow, så flotte dine stjerner, dem kunne jeg godt tænke mig at lave - tror måske bare ikke min tålmodighed helt holder til det præcisions arbejde :0)

    KH Karen Marie

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...