onsdag den 8. februar 2012

Plastic og poser

For nogle år siden så jeg den spændende udstilling på Museet Koldinghus om bæredygtigt design, - stof til eftertanke, der var overskriften til Bienalen 2009
Foto: Per Vessel, lånt fra pressemeddelelsen.

Her havde Helle Trolle blandt andet udstillet denne taske vævet af brugte plasticposer. Om projektet stod der: 
"Designer Helle Trolle har indsamlet en dansk families forbrug af indkøbsposer.Dem har hun strimlet og vævet sammen til en ny bærepose med meget længere levetid.En gennemsnitsplastikpose bliver brugt i tyve minutter og den tager mellem 100 og 1000 år om at blive nedbrudt i naturen".

Det inspirerede en af mine studerende til at arbejde med at hækle og fremstille en taske af poser.




5 kommentarer:

  1. .....skøn blog.....så dig lige på Karens blog.......dig må jeg følge......så blev jeg lige din faste læser nr.70 :-).

    SvarSlet
  2. Hvor fantastisk, at jeg har fundet din blog. Jeg læser selv materiel design på Esbjerg seminarium, og vi skal arbejde med din bog om et par uger. Hele klassen har netop bestilt den hjem fra lærerbogklubben, og vi glæder os meget til at komme i gang med den. Jeg har selv planer om at sy et kostume ud af brugt sengetøj og gammelt tøj fra vores skabe, som mit projekt. Men der er jo rigtig mange spændende ting, jeg gerne vil prøve fra din bog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt, glæder mig til at høre hvad I får lavet, derovre i Esbjerg. Hils Henrik og Ellen / Hanne eller hvem I nu har.
      VH mette

      Slet
  3. Her gør design og ide da virkelig op i en højere enhed! Super spændende og inspirerende indlæg.

    kh tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...