tirsdag den 12. marts 2013

Biblioteket er en fantastisk opfindelse

For over et halvt år siden bestilte jeg Marius strikkebog, og endelig idag var det blevet min tur, og der lå en besked fra biblioteket. Der er formentlig ikke mange eksemplarer af denne til udlån i Danmark, men pyt med at man skal vente lidt, modellen har holdt i over 60 år, så den går vel ikke lige af mode.
Der er rigtig mange forslag til hvordan man kan bruge det klassiske mønster, og en del af dem kunne jeg nu godt have undværet. Det opvejes dog til fulde af de sjove historier, blandt andet om designeren Unn Søiland, strikkedamerne  og den kulturhistoriske tilgang til temaet.
Marius sweateren har sin egen Facebook side og i bogen er der QR koder, så man kan logge på klip fra filmen "Troll i ord", så man med egne øjne kan se Marius Eriksen stå på ski i sin sweater.
Ren kult.

Retro modeller fra bogen


3 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Som bibliotekar må jeg rask væk sige ja til den overskrift ;-)
    Og så er biblioteket også GENBRUG på højt plan!

    Sjovt nok venter jeg også på bogen om Marius genseren. Jeg tror faktisk der er indkøbt ret mange eksemplarer af bogen på bibliotekerne, men interessen for alt omkring strik er enorm for øjeblikket, så tålmodigheden må stå sin prøve.

    SvarSlet
  3. Hej Ditte.
    Biblioteket er alletiders mulighed for at afprøve om en bog er én man bør eje, eller det kan klares med et lån. Mariusbogen ryger på min ønskeseddel og jeg lover at aflevere bibliotekseksemplaret, så snart jeg er færdig, så du kan rykke op i køen.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...